kvällsmat

efter att ha gett mig in i pastaträsket och fått upp ögonen för färsk pasta gav jag mig på en skaldjurspasta med spenat ikväll.



skaldjurspanna med spenat och färsk pasta
1 burk créme fraiche
1 förpackning matlagningsgrädde
2 st vitlöksklyftor
1 st lime (saften)
150g färsk bladspenat
2-3 msk sweet chilisås
250g kräftstjärtar med dillsmak på burk
250g oskalade räkor
salt
Koka upp créme fraiche och matlagningsgrädde med vitlöksklyftor, limesaft, sweet chilisås och bladspenat ca 10 min. tillsätt skalade räkor och avrunna kräftstjärtar strax innan servering (låt de endast värmas av såsen, inte koka) salta efter smak. Servera med färska pastan och grönsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!